2014. január 26., vasárnap

Magyarok ébredjetek!


Magyarok…! Ébredjetek…! Magyarok, halljátok!
Én még sose láttam Nagy-Magyarországot! –
Azt tanultam róla, szép, mint a mennyország, -
Hogy nem terem ott soha gond és nyomorúság!
Magyarok!.. Tudjátok, hogy én is magyar vagyok,
Akinek a szeméből a bánat könnye ragyog?!...
Csonka földből nőttem! – óh, pedig szabadnak!
Teremtett az Isten, - szabad magyarnak!
Magyarok!... Halljátok a kínok suttogását?...
Láttátok már csonkán a Dunát, Tiszát, Drávát…?
Könny hömpölyög bennük egész a határig,
Bácska, Bánát földjén magyar vérré válik…!
Nagymagyarországot, az igazi hazámat
Mutassátok nékem, hogyha tavasz támad…!
Kárpátok övezze északon és délen,
Ezt a szép országot hozzátok el nékem…!

Zsámbok, 1938.
Cserjési Sándor, „Ünnepi Harangszó” című verseskötetéből
Lejegyezte: Horváth Lajos


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése